| Profil | FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości |
  Użytkownik: Hasło:

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze testy
Autor Wiadomość
Seaniel 
Mistrz Zakonu Feniksa


Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon 28 Sty, 2013   Pierwsze testy

Dzisiaj oddaje wam do zabawy pierwsze testowe wydanie klienta. W razie problemów z instalacją zapraszam do artykułu, oraz zadawania pytań na forum.

Posiadaczom Windows 7 przypominam o konieczności uruchomienia startera w trybie administratora dla instalacji i deinstalacji!

Starter możecie pobrać stąd: Elegia: Zapomniane Pieśni.

Możliwości

Na dzień dzisiejszy do zabawy macie dwie pierwsze sceny intro i logowania, które nie wymagają aktywnego serwera. Kolejna scena będzie udostępniona w okolicach marca. Osoby, które chcą przetestować całą rejestrację i aktywację mogą napisać do mnie na gg z prośbą o włączenie serwera.

Intro

Aktualne intro jest tylko tymczasowe i ma służyć sprawdzeniu działania obsługi wideo. Po weryfikacji jego działania można je wyłączyć w opcjach.

Logowanie i rejestracja

Wyczerpujący artykuł na ten temat znajdziecie tutaj.



Opcje

W scenie logowania macie również dostępne okienko opcji, obecne zresztą w każdym miejscu gry, ewoluuje ono wraz z rozwojem kolejnych funkcji. W tym momencie można tam ustawić wszystkie podstawowe opcje. Oprócz tego okna, kilka dodatkowych funkcji znajdziecie w pliku Opcje.ini w katalogu gry (plik ten zostanie wygenerowany po pierwszej zmianie opcji w grze). Po dopisaniu linii:

Kod:
FPS=1


do sekcji [Obraz] w lewym górnym rogu gry będziecie mogli obserwować swoją aktualną ilość klatek na sekundę. Aktualnie gra nie ma włączonego limitu, więc wygeneruje tyle FPS na ile pozwoli wasz sprzęt. Dodatkowo linie:

Kod:
Czerwony=255
Zielony=255
Niebieski=255


pozwalają na korektę nasycenia danego koloru - efekt ten jest widoczny tylko w trybie pełnoekranowym i nie będzie dostępny do ustawienia z poziomu gry.



W razie problemów kontaktujcie się ze mną. Czekam na komentarze i wasze pierwsze wrażenia zwłaszcza odnośnie eksperymentu z systemem logowania i rejestracji. Nie zapomnijcie również pochwalić się ile wasze PC nabiły FPS. Mój piecyk dobił do 750 w tej scenie przy rozdzielczości 1920x1080 ;-).
Ostatnio zmieniony przez Seaniel Pon 01 Kwi, 2013, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Storhamar 
Rycerz Zakonu Feniksa

Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Wysłany: Czw 31 Sty, 2013   

So, przetestowałem w pełni udostępnioną wersję i jestem przekonany, że może zaciekawić naprawdę dużą rzeszę osób. Ale po kolei...

Sam instalator zrobiony na bazie blizzarda, ladnie, przejrzyjscie, bezproblemowo. Wchodzac do intro nasunal sie mi jeden pomysl do poprawy(puscic na poczatek jakis film odnosnie gry, a potem ewentualnie dobrze dopracowane 'credits'). Chociaz tworcow mozna rowniez wrzucic na sam koniec(nie wiem jaki bedzie system wylogowywania sie z gry).

Na uwage zasluguje fakt niekonwencjonalnego logowania co z pewnością ucieszy wielu testujacych lub ich do tego zrazi(kwestia upodobań). Mnie osobiści wciąga taki system logowania i jestem w całości ZA.
Oferuje również szybsze przejście do zalogowanej postaci poprzez wpisanie od razu loginu/hasła bez czekania na tekst.

Same opcje są dopracowane - nie mam zarzutów poza dialogiem i narracją. Dużo kolorów, a raczej nikt różowego używać nie będzie. Biały, czarny, czerwony, niebieski powinno starczyć.

Jak wyglądać może to z mojej perspektywy?

Wejście do gry -> krótko filmik z systemu walki z gry -> obraz logowania/rejestrowania/aktywacji i pod nim, tam gdzie są wskazówki dla mniej kumatych co mają zrobić ogarnąłbym to w ten sposób:

Zostawił wskazówki, dodał tam credits(twórców) i zrobił ten czat przewijany synchronicznie(co 5-7 sekund nowe info). W ten sposób optymalizujemy grę. W sumie ten pasek w logowaniu mógłby służyć tylko creditsom + pomocy przy logowaniu.

Same "Opcje" i "zamknij" ustawiłbym bardziej po prawej stronie pionowo jedno pod drugim(i tu również można byłoby zamiast paska dodać opcję "twórcy gry").

Pierwsze wrażenie ? Wyjątkowo dobre, miłe zaskoczenie. Z niecierpliwością czekam na więcej ;-)
 
 
 
Seaniel 
Mistrz Zakonu Feniksa


Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

Odnośnie startera Storhamar. Przyjrzałem się temu, co mi pisałeś na gg, czyli brakowi przycisku „Utwórz nowy folder” przy wybieraniu katalogu w czasie instalacji. Taki jest domyślny wygląd tego okienka dialogowego, tworzenie nowych folderów jest dostępne w menu rozwijanym pod prawym przyciskiem myszy, tak to sobie Microsoft wymyślił.

Mimo to udało mi się wymusić dodanie tego przycisku i zaktualizowałem starter z wersji 1.2.1.3 do 1.2.1.4.

Jako, że sam starter już mało, kiedy jest aktualizowany, jest to świetna okazja do przetestowania funkcji automatycznej aktualizacji samego startera.

Dla osób, które mają już pobrany starter wystarczy go włączyć, powinien sam pobrać swoją nową wersję, wyłączyć się i włączyć ponownie już nową wersję z przyciskiem „Utwórz nowy folder” w oknie dialogowym wybierania folderu.

Dla tych, którzy jeszcze nie pobrali, lub odinstalowali program, pozostawiam pod linkiem wyżej starą wersję startera, która się zaktualizuje przy pierwszym włączeniu.

System wylogowania wygląda tak, że z gry najpierw przenosi ponownie do „komnaty postaci”, a z niej już można się wylogować do sceny logowania, możliwe, że będzie też opcja bezpośredniego wylogowania z gry do sceny logowania i z niej dopiero zamykamy aplikację. Tu jeszcze dojdzie kwestia zabezpieczeń przed wyjściem w nieodpowiednich momentach (jak walka itp.), ale to jest jeszcze w przygotowaniu.

To, co chciałbym jeszcze od ciebie wiedzieć to wydajność, jaką ta scena osiągnęła u ciebie, czyli głównie ilość FPS, na twojej konfiguracji. Takie informację pomagają mi wyczuć na ile mam jeszcze zapasu wydajności na dodatkowe efekty, aby nie zwiększać za bardzo wymagań sprzętowych.
_________________

 
 
 
Alcona 
Rycerz Zakonu Feniksa

Wiek: 32
Dołączył: 08 Maj 2007
Skąd: się wziąłem
Wysłany: Sob 02 Lut, 2013   

Podczas pierwszego uruchomienia, Elegia wystartowała bez problemów. Chcąc sprawdzić wartość FPS w większej rozdzielczości, zmieniłem w opcjach gry na tryb pełno ekranowy. Obraz zaczął nieustannie przełączać się pomiędzy windowsem a grą. Po krótkiej chwili wyskoczył błąd:

http://imageshack.us/phot...7/88616855.jpg/

Następnie podczas ponownej próby uruchomienia aplikacji, która w dalszym ciągu ma ustawiony tryb pełno ekranowy (poprzez interfejs aplikacji) widzimy następujące błędy:

Could not find any compatible Direct3D devices.
>Po kliku na OK
This application will now exit.
>OK
An unexpected memory leak has occurred. The unespected small block leaks are:
13 - 20 bytes: String x 4
45 - 52 bytes: String x 2
117 - 124 bytes: String x 2

Dopiero powrót do trybu okienkowego poprzez Option.ini naprawia problem i grę mogę uruchomić ponownie.

Powtórzyłem problem i za każdym razem jest identycznie, jednakże ustawiając rozdzielczość 1366x768 (moja maksymalna) zaraz po błędzie w Option.ini nie powoduje ponownych problemów. Jedynia zmiana z trybu okienkowego na pełno ekranowy poprzez ustawienia w czasie gry, sprawiają problem.

Platforma: lapek z win7. Jeżeli będziesz potrzebował więcej szczegółów konfiguracji, daj znać.

Powiedz słowo i umieszczę opis błędu w dziale do tego przeznaczonym.

Co do samej aplikacji podzielam zdanie Storhamar'a. Pomyśl nad opcją logowania, aby można było wybierać pomiędzy trybem szybkim, czyli bez dialogu oraz tym, co mamy aktualnie. Mi akurat podoba się tak jak jest, jednak projekt ma trafić do większej ilości odbiorców, a jak zapewne wiecie z doświadczenia, czasami każda sekunda po disconnect jest na wagę złota.

Kolejna rzecz jest przewijający się tekst podczas logowania. Dialog i narracja jest dla mnie osobiście mało czytelny, jednak rodzaj czcionki odpowiedni i klimatyczny, a ślepy nie jestem. Być może okienko można by zrobić odrobinę większe i wystarczy, a być może nie przyzwyczaiłem się jeszcze do malutkiego ekranu?
_________________
 
 
Seaniel 
Mistrz Zakonu Feniksa


Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Nie 03 Lut, 2013   

Alcona, zrób nowy temat w dziale Dziennik Błędów i przenieś tam fragment o błędzie.

Spróbuj ustawić inna rozdzielczość, częstotliwość i sposób renderowania w opcjach, potwierdź przyciskiem Zastosuj i potem ustaw Pełny ekran, zobacz czy problem sprawia każde ustawienie czy tylko konkretne.

Jeśli gra wygenerowała w swoim folderze plik Bledy.log, to wrzuć mi jego zawartość z momentu tego błędu (logi są oznaczone datą i czasem).

Z konfiguracji możesz jeszcze podać kartę graficzną. Resztę napisze ci w nowym temacie.

Co do szybkiego logowania. Aktualne rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Na pewno zmniejszy obciążenie serwera podczas masowego logowania użytkowników.

Jedynym sposobem przyspieszenia jest zwiększenie prędkości wyświetlania tekstu. Ostatecznie wstrzymanie dotyczy tylko pierwszej kwestii narracji, po jej zakończeniu można wpisać od razu login i hasło bez czekania na kolejne kwestie dialogowe.

Problem DC jest istotny. W wypadku nagłego wyłączenia serwera czeka was tylko cofka o kilka minut, zależnie kiedy wypadł ostatni backup. Jeśli serwer straci połączenie z siecią to będzie to do wykrycia i będzie mógł się wyłączyć, aż do odzyskania połączenia.

Pozostają wypadki DC od strony klienta. W tym momencie nie ma takich sytuacji, które powodowałyby stratę w wyniku DC, głównie dlatego, że jeszcze nie ma systemu walki i umierania. Na pewno będę miał ten problem na uwadze tworząc te systemy, zobaczę na ile uda mi się zniwelować negatywne skutki na tym poziomie i jak ostatecznie będzie wyglądać walka i przegrana.

Myślę jednak, że bardziej sensownym pomysłem byłoby przechowanie danych do konta odpowiednio zabezpieczonych i udostępnienie w okienku z komunikatem o DC przycisku do natychmiastowego wznowienia połączenia (oczywiście, jeśli jest to możliwe) poprzez bezpośrednie zalogowanie do gry z pominięciem zbędnych scen (logowania, komnaty postaci i w sumie wczytywania również, bo wszystko powinno być w tym momencie w pamięci, co jest potrzebne).
 
 
 
Seaniel 
Mistrz Zakonu Feniksa


Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 07 Lut, 2013   

System relogowania po DC wprowadzony. Gdy wystąpi komunikat o rozłączeniu podczas rozgrywki dostaniecie dwie opcje do wyboru: potwierdzenie komunikatu i przejście do sceny logowania, lub czekanie na wznowienie połączenia.

Po wybraniu „czekaj” klient będzie próbował, co 15 sekund połączyć się z serwerem, jeśli to się uda to zobaczycie scenę wczytywania, a po niej będziecie już w grze na tej samej postaci, na jakiej byliście ostatnio.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style modified by Seaniel